Fibernet

Forbrugerombudsmanden sætter spot på bredbåndshastigheder

Forbrugerombudsmanden har anmodet en række teleselskaber om at ændre deres markedsføring af bredbånd, så det står mere klart for forbrugerne, hvad de får og ikke får, når de ser et tilbud. Forbrugerombudsmanden henviser til gældende oplysningskrav i retningslinjer for markedsføring af bredbåndsforbindelser.

- Hastigheden har stor betydning for forbrugerne, når de vælger bredbånd. Derfor er det vigtigt, at teleselskaberne giver korrekte oplysninger om den i deres markedsføring, skriver forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen i en netop udsendt pressemeddelelse.

I 2013 lancerede Forbrugerombudsmanden nye retningslinjer for markedsføring af bredbåndsforbindelser som skal gøre det mere klart for forbrugerne, hvad de får og ikke får, når de ser et tilbud om bredbånd. Retningslinjerne blev aftalt efter forhandling mellem: Forbrugerombudsmanden, Forbrugerrådet, Telekommunikationsindustrien i Danmark, Dansk Erhverv, Dansk Industri (ITEK), Branchen ForbrugerElektronik (BFE) og Dansk Energi

- Det er min opfattelse, at retningslinjerne for markedsføring af bredbånd generelt har virket efter hensigten. Det er blevet mere klart for forbrugerne, hvad de får og ikke får, når de ser et tilbud, skriver Christina Toftegaard Nielsen.